dissabte, 11 de juliol del 2009

"CAMARADA MEJILLÓN CEBRA"

Just a l'entrada del camí de Sebes, com sempre faig, vaig iniciar un cop més la meua sessió de córrer. Així anava fent els primers metres del recorregut quan, de sobte, a la meua esquerra, just en aquell punt on hi ha un accés obert cap al riu, un element nou se m'aparegué al costat dels frondosos arbres, un indicador que trencava la naturalitat d'aquell paisatge. Els pocs segons que vaig disposar mentre hi passava per davant foren suficients per llegir el seu contingut i que, com no podia ser menys, em cridés més l'atenció aquella frase que, per destacar-la entre la resta del text, està emmarcada per un fons groc llampant: "MEJILLÓN CEBRA PRESENTE". Repentinament el paisatge que m'envoltava perdé la seua gama de colors i assolí una tonalitat en blanc i negre, al mateix temps que em semblava escoltar els clarins que preludien l'ignominiós himne del Cara al sol per acabar d'ambientar-ho. Com tampoc té pèrdua la frase que inicia el cartell indicador "ATENCIÓN NAVEGANTES", la qual remotament em va recordar aquell spot televisiu del tardofranquisme que animava els joves a allistar-se a la marina ("¡Muchacho! ¡La Marina te llama!"). Amb tots aquests pensaments inspirats amb la visió d'aquell indicador, vaig esclatar a riure emmig de la meua cursa particular i individual.

Deixant de banda la qüestió de l'idioma (si podria haver estat escrit en català, o en totes dos llengües o en més, etc.), certament l'estil deixa molt a desitjar, i de fet, pel que he pogut esbrinar han estat altres persones que han experimentat sensacions similars a les descrites en llegir l'indicador i retrotraure'ls a temps passats. Amb el mateix missatge de fons, crec que hagués quedat millor "Presencia de mejillón cebra", i pel que va a l'inici, "Aviso a los navegantes". Imagino que la persona (o persones) que van redactar el text de l'indicador buscaren un missatge que cridés l'atenció, breu i contundent i que convidés a llegir la resta del contingut (unes útilíssimes i necessàries normes per a qui vulgui navegar per a aquesta zona del riu i evitar que la plaga del molest musclo zebra s'estengui a altres indrets). I certament, ho aconseguiren. Amb tot, el nostre indicador no deixa de ser xocant i hilarant, i encara ara no puc evitar que un somriure es dibuixi al meu rostre cada vegada que hi passo per davant i veure com m'adverteix de la presència del "camarada mejillón cebra".

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Sí senyor!!

I a sobre, amb aquests bigotis i aquest casc prussià capat, sense la punta de llança, tan germànic ell, s'assembla a Otto von Bismarck amb un pijama de ratlles estil camp de concentració. Tot molt surrealista, com l'avis a navegants, submarins i submarinistes.

Recordeu qui va portar aquest musclo a l'Ebre...

Heil und Reich!!..ehem, la inèrcia teutònica de Flix. Vull dir, Salut i República

JA

eva_yam ha dit...

jejeje molt bona!!! aquest cartell també està posat a l'altra banda del riu, al pontet de final de fàbrica i la veritat és que impressiona!!

estic totalment d'acord amb tu!! es podia posar d'una altra manera o simplement no feia falta posar-lo amb aquesta zona ja que de "navegantes" allí no se'n veuen!!

un petonàssssssssss

quim ha dit...

Això costarà molt de superar...

Més que un musclo semblen unes castanyoles!.

Es que ens ho deixem fer i dir tot...